Rabu, Mac 07, 2012

Cara-cara beli novel MAUTOPIA

'Tiada yang betul selain kebetulan'  
Sharifah jatuh cinta dan putus cinta ketika berusia sepuluh tahun. Kekasihnya seorang pelakon teater cilik telah terpilih untuk bermastautin di Amerika. Enam tahun kemudian Sharifah ditangkap khalwat berdua-duaan. Sharifah dan pasangan bukan mahramnya telah dihukum di hadapan perhimpunan. Sharifah kesal dan mula berubah, di kala kekasih pertamanya pulang dari Amerika dengan satu rahsia.

Ismail berusia seratus tiga puluh dua tahun tinggal seorang diri di dalam sebuah rumah api. Di usia remaja, Ismail dan dua rakan pengakapnya Jason dan Prakash telah beradvencer ke puncak bukit Famosa. Mereka menemui sebuah perkampungan nelayan Yawa-Kotti di sebalik bukit, kawasan larangan Guru Besar.

MAUTOPIA adalah sebuah advencer distopik mengenai cinta terlarang, tanggapan dan manipulasi yang berlegar-legar di sekitar pohon oak ditumbuhi orkid, piramid kaca dan keluli, renjatan taser, bot berkuasa solar, kek cawan, rumah modular, ikan pari masak asam pedas dan sut manusoid.


MAUTOPIA akan sampai 7 hari lagi (dari tarikh entri ini ditulis). Sila emel mokamochaink@gmail.com untuk pra pesanan. Pra pesanan (termasuk bayaran) hanya diterima sebelum jam 6 petang, 14 Mac 2012 (Rabu). Penghantaran melalui pos akan dibuat keesokan harinya. Anda yang telah membuat pra-pesanan secara ekslusif akan menjadi pembaca terawal. MAUTOPIA akan mula dipasarkan di Arts For Grab, Annexe Central Market, 24 Mac 2012 sebelum memasuki arus pasaran pinggiran dan popular.

Senarai toko-toko yang memasarkan novel AMERIKA (dan MAUTOPIA kelak):
Kedai Fixi (fixi.com.my)
Distrobuku, Frinjan dan acara-acara 'indie'
Gerak Budaya
Kinokuniya, KLCC
Silverfish Bookstore, Bangsar
Gobok Buku, Johor Bahru
UYA Distro, Subang Jaya
Rabak Distro, Ipoh
Pekan Buku, UM
Atau lawati facebook.com/MokaMochaInk untuk maklumat lanjut


Ridhwan Saidi