Khamis, April 30, 2009

Fucker Sucker Lucker la~

Selalu orang kata dalam satah blogosfera, apa yang tertulis adalah alter-ego blogger tersebut. Tapi bagi gua, gua rasa ajaran itu sesat. Sebab bagi gua di ruangan sendat inilah diri gua yang sebenar bebas berekspresi. Jasad gua yang sedang menaip entri ini-lah alter-ego gua. Fucker sucker lucker la~ Mata gua tepat kat mata lu. Now, yeah yeah Freud dengan Id, Ego & Super-ego, Jung dengan Anima & Animus, Lacan dengan Ideal-ego & Ego-ideal. The bloody thing is, dunia realiti membosankan – bukan gua – lagi-lagi di tanah tumpah tercinta ini di mana masyarakat kita berfungsi seperti mesin. Telah diprogramkan untuk melakukan aktiviti-aktiviti cemerlang, gemilang, terbilang. Ya ya, gua sepatutnya tak peduli pasal ini, tapi masalahnya, manusia-manusia ini mengganggu kehidupan gua. Diorang mahu gua jadi sama macam diorang, jadi mesin. Oleh itu tidak salah jika gua perkenalkan diri ‘sebenar’ gua. Gua sebenarnya tak biasa pakai ayat gua, ini semua gara-gara tak peduli punya pasal. Gua gadis dewasa muda androgyny, (see, perempuan guna kata ganti diri ‘gua’ lain macamkan?) seorang aseksual dan minat fesyen. Fesyen datang dan pergi, tapi gaya kekal selamanya, but still, fesyen itu seni dan seni itu kerja Tuhan bak kata P.Ramlee. Oh ye, dan jangan sesekali kita lupa, jasad mamat yang sedang menaip entri ini adalah Animus gua. Fucker sucker lucker la~


Ridhwan Saidi