Ahad, Mei 03, 2009

Hyper-cinta Agung.

Deep down dalam lubuk hati gua, seakan terasa ada naluri bawah sedar yang bersifat feminin/keperempuanan. Jung kata ini Anima. Sebab dulu masa gua masih ada mojo gua, masa gua sedang khusyuk baca rokok sambil hisap buku dalam bilik gua, gua ternampak ada seorang mamat ini sedang berdiri di tepi tingkap, sedang pandang gua. Dia agak tampan (dari sudut pandang seorang perempuan-lah.) Gua selaku seorang lelaki sejati yang berpaksikan alam, buat apa gua nak tertarik dengan lelaki bukan? Gua Melayu Mulut Manis ok. Tapi tiba-tiba satu perasaan yang unik muncul dalam tummy gua. Gua terasa seolah-olah ada kesan rama-rama yang sedang berterbangan dalam perut gua. Setahu gua, hanya perempuan yang rasa kesan rama-rama ini. Adakah ini yang dipanggil cinta pandang pertama? Girls? Gua musykil, lalu gua pun bangkit pergi ke arah tingkap. Jejaka itu pun anehnya datang juga mendekati tingkap, — mahu berkenalan agaknya — kami berdiri rapat bertentang mata. Keadaan menjadi sunyi seperti malaikat baru saja lalu di situ. Selepas beberapa ketika, (sehingga gua yakin malaikat sudahpun berada jauh dari bilik gua,) gua pun menyentuh tangan jejaka tampan itu. Tangan kami bersentuhan. Dia merapatkan bibir… gua pun. Lalu kedua-dua bibir kami pun bertaut membentuk kucupan cinta pertama yang maha suci. Kemas dalam comot atau comot dalam kemas, gua tak pasti, yang pasti ia mengasyikkan. Gua tanggalkan baju… dia pun. Dia tanggalkan seluar… gua pun. Kami sama-sama bertelanjang bogel sedang bersedia untuk ke ‘fasa’ seterusnya. Gua kata, “come in, we'll do it on my bed.” Tapi dia kata, “no, you get out here, we'll do it on my bed.” Gua jeling nampak katil dia sama macam katil gua. Pasal tak sabar, gua mengalah, gua nak keluar melalui tingkap itu, tapi tak boleh, sial! Ada pembaca-pembaca kat sini tahu tak macam mana nak masuk ke dalam cermin?


Ridhwan Saidi