Khamis, April 30, 2009

Asexuality Merdeka!

Kini gua adalah seorang asexual, atau dalam ayat yang lebih panjang, gua tidak lagi tertarik mahupun berminat dengan hubungan seksual – keluar masuk/keluar masuk – terhadap gadis-gadis dan sewajibnya laki-laki. Gua rasa sudah tiba masanya untuk gua berevolusi, menjadi apa tidak tahu. Warhol, Freud untuk namakan sedikit, pernah melalui fasa asexual ini. Binary opposition bak kata Lévi-Srauss, semua perkara yang terjadi sekarang ada hubungkait dengan apa yang telah gua lakukan dulu. Dan kontra bagi tidak bernafsu adalah? Nafsu agung! Ya, berbekalkan darah muda, dulu gua gila lagi berani. Hampir semua ceruk ruang masa dan waktu gua raikan alternatif posisi keindahan cinta. Namakan saja, bilik tidur, ruang tamu, dapur, bathtub, shower, hari minggu di pejabat, overtime di pejabat, dalam kereta, luar kereta, atas kereta, public places quickie, tandas awam GSC haha, dan kenangan terindah, atas kanvas dilumuri acrylic bertaut dengan dua orang gadis serentak. Well, kononnya atas nama seni, tapi cukup istimewa. Dan sekarang, segalanya sudah menjadi mundane & repetitive, tiada lagi nafsu. Ada itu ada, tapi perlu disulami kreativiti, if you know what I mean. Perlu cuba apa-apa yang baru lagi menyegarkan, mungkin. Tapi apa pun, gua macam sudah jumpa nikmat baru gua iaitu, menulis! Dengan itu mungkin gua boleh tulis kembali rekasaya pengalaman-pengalaman ejakulasi maksima gua tadi. Walaupun sepatutnya gua nak tulis pasal falsafah (rujuk falsampah) di sini, well ya, why not gua suntik unsur-unsur erotis ke dalam penulisan falsafah gua?


Ridhwan Saidi