Isnin, Februari 23, 2009

The Malay Anals

Semalam saya ke SJMC di Subang Jaya buat pemeriksaan usus. Doktor wanita india lawa macam Shriya Sharan datang suruh saya baring mengiring ke kiri. Kaki kiri tegak, kaki kanan bengkok.

"Longgarkan seluar," tambah dia lagi.

Mencuri jeling tubuh badan doktor itu, kelihatan dia sedang memakai sarung tangan getah lalu menyapu sedikit gel pada jarinya. "Relax," ucap dia sambil memasukkan jari telunjuknya ke dalam pintu belakang saya. Saya tersenyum kegembiraan sambil mengalirkan air mata di hari persandingan saya. Selaku pseudo-pluberal (liberal+plural, atau sebaliknya,) saya rasa benda ini bukanlah sesuatu yang taboo, kan?

Esoknya saya ke rumah teman wanita saya melakukan 'the old in-out in-out thingy' (untuk meneutralkan unsur-unsur separa gay yang telah berlaku pada diri saya). Dia sedang meniarap di atas katil sambil membelek-belek Italian Vogue, sedang saya terkial-kial mengemudinya dari belakang. Bosan dengan posisi sama, curiga, lalu saya cuba menggunakan pintu belakang-nya. Tiba-tiba si dia menahan abdomen saya dengan tangan lembutnya seraya berkata,

"wait, it hurts."

Cuba menenangkan dirinya, saya rapatkan mulut saya pada telinganya, lalu berbisik,

"don't worry sayang, i know how it feels."


Ridhwan Saidi