Khamis, April 30, 2009

Gua Tak Peduli!

Kali terakhir gua menulis masa SPM dulu, itu pun gua gagal dalam Bahasa Melayu. Yup memang memalukan, tapi gua tak pernah segan untuk berbahasa Melayu (walaupun gua boleh layan bahasa Itali & Inggeris.) So, apa pun tanpa hujung pangkal gua rasa gua dah ready nak jadi penulis. Alah, apa yang susah sangat, sekadar ambil pen dan tulis (oh dalam kes ini, ambil Macbook dan taip.) Pasal apa gua nak tulis? Wait a minute, kenapa design blog ni macam blog Aku Tak Peduli? Lu peduli apa dengan design blog gua. Gua tulis supaya lu baca dan faham, bukan bersetubuh dengan design blog ni. Ada apa dengan design? Yang penting content dol. Gua tak cilok content orang, alah sekadar layout apa-lah sangat. Macamlah kita boleh jumpa yang original. Pusing-pusing sama saja design & layout blog diorang. Apapun sebenarnya gua berminat dengan nama blog ‘Falsampah’ tapi bertuah, sudah diambil orang, cis! Patah balek pasal apa yang gua nak goreng eh tulis. Gua rasa la kan, selaku penulis amatur, molek juga jika gua tulis apa saja yang terpancar di dalam sinar hati dan akal gua. Ewah berpuitis gitu. Duh, baru gua perasan, gua tulis lupa buat perenggan daa~ Ah mampos la. Kejap, what? Kenapa pseudonym gua Melayu Mulut Manis? Apa? Bunyi seakan-akan Melayu Minimalis? Dah hakikat gua Melayu mulut manis secara literal, nak buat macam mana lagi? Ada lu nampak gua mencarut membuta tuli kat sini? Ada? Mana ada dol, gua nak pancung orang pakai Gestalt punya wordplay la dei tambi. Mencarut buta tuli ni orang gasar punya budaya, gua moden bai, bukan macam liga barbarian EPL. Dah gitu, berhemah la sikit, ye? Tapi, kalau lu tak berhemah pun, GUA TAK PEDULI! Hence nama blog ini, for real. Ta~


Ridhwan Saidi