Ahad, Januari 25, 2009

Hero Rasmi

Dilla
"Assalamualaikum and Peace to everyone.
I've always been a silent reader and i have to admit this place is starting to look like a forum than just any comment box. 

Ada sebab kenapa saya post comments dekat sini. Aside from total admiration for everyone that comes here to share their stories and views which have help me in shaping my own views and thinking, saya post komen dekat sini sebab nakkan pendapat semua.

Saya berumur 19 tahun dan saya datang dari pekan kecil dekat Pahang. Saya baru je nak mula kenal dunia sejak masuk universiti, dalam 2 tahun lepas. I carry with me a complication...inferiority complex. Jadi saya banyak buat benda yang orang tak faham dan mereka lari...so i dont have that many friends. But that is not why im postin. 

Mula2 saya nak minta maaf kalau dah merepek dekat kolum komen ni...tapi memandangkan saya tengok semua orang macam 'wise' jadi saya nak cuba tengok pendapat orang lain pula. 

Saya rasa saya ada banyak impian dan saya sedang usahakannya, cuma masalahnya, walaupun dah penat saya berusaha, nampak macam tak ada hasil. Saya percaya tuhan tak akan ubah nasib orang kalau dia tak ubah nasib dia. Saya cuba segala yang saya mampu untuk mengubah takdir saya tapi tak ada apa yang berlaku. Instead, saya rasa setiap langkah saya semakin berat dan setiap benda yang saya buat, walaupun kecil akan ada halangan. 

Saya dah buat tuhan marah dekat saya ke yang dia tak mahu tukarkan hidup saya? Or am i askin to much?"


Hazimin Hussein
"Kepada cik Dila, 
aku tak melihat pun kesukaran yg amat sangat dalam hidup kamu. Apabila manusia2 lain meminggirkan kau, bukan Tuhan untuk disalahkan. Dan bila kau sudah merasakan kau dah cukup kuat berusaha tapi belum dapat hasilnya, adakah benar usaha kau sudah mencukupi?

Aku seorang idealis berumur 23 tahun, seorang pesakit kanser tahap terakhir, sudah melakukan 3 kali pembedahan, 6 kali sesi kemoterapi dan 50 kali sesi radioterapi. Aku pernah menjaga arwah atok aku yg kene strok semasa cuti semester, memandikan beliau & memberi makan. 3 bulan lepas ibu aku terjatuh dalam bilik air dan juga mengalami serangan strok. Aku yg menjaganya sekarang. 

Doktor mengatakan 2 tahun lepas yang aku akan dapat hidup mungkin 3 bulan sahaja lagi. Sampai sekarang, dengan jayanya aku masih hidup lagi, seperti manusia normal. 

Terukkah hidup aku?

Tidak... = )" 


Yasmin Ahmad
"oh, my lord!

jimmy, you inspire me to be thankful for all that i have, both the good and the bad.

out there, there are people who go out of their way to humiliate me. they call me names and accuse me of all kinds of lowly things. and the lesson i learn from experiencing humiliation is this: i must try very hard never to humiliate anyone, because i know how it feels.

jimmy, you are now officially one of my heroes!

god is so, so, so great. and your courage is one of the many, many proofs that he is great!"


Dari cebisan komen entri "Tan Hong Ming" wins 2 Gold Awards in New York (May 2008)